What to do?

Mediamonster er død, lenge leve det som kommer?

Noen år har kommet og noen år er gått siden Mediamonster ble etablert som blogg. Og det har vært en interessant erfaring å ta med seg videre. Som mediejournalist har det vært artig å ytre sine meninger om mediebransjen på en plattform som er min. Men så er det slik at det ikke bare er å mene noe og dermed så er det gjort. Nei, det går jo ikke. Ikke så lett. I hvert fall ikke for meg. Dessuten er feltet ganske så smalt. Jeg mener; ja, vi leser masse aviser og bruker mye tid til å se på tv, men det er ikke dermed sagt at det er like interessant for alle. I hvert fall ikke så interessant for dere som for meg … en nerd.

Så, Mediamonster er i dag, litt over to uker før jul, lagt død. Hva som kommer, vel, jeg vil gjerne kalle det for skråblikk. Men er langt fra sikker på om det blir riktig. Det kommer synsing om mediene her fortsatt, om enn større fokus på industrien utenfor Norge, men det vil være mer. Som noen tekster som har funnet veien til notatboka og videre hit.

Om et halvt år tar jeg stilling til hva jeg gjør. Det er klart at går det et kvartal mellom hver gang jeg skriver noe på denne siden, så er det ikke stor sjans for at fenomenet sommerferien vil bli drøftet her.

Vi får se.

Om MHJensen
Journalist og medienerd.

Legg igjen en kommentar

