Jeg tror ikke på dere!

Overfalt, men ikke politianmeldt. Hvor sterk er sannhetsgehalten?

Hva er det med Aune Sand og Marianne Aulie. Altså, så rent bortsett fra at de begge er utrolig irriterende. Ikke fordi jeg kjenner dem, men måten de opptrer som to klovner fra et av Aulies malerier.

Nå sist er det en sak jeg snublet over, og dessverre brukte et par minutter på å lese – for så å fundere over den en stund. Aune Sand og Marianne Aulie skal ha blitt truet på livet av en mann på vei hjem fra forretningsmiddag på Alex Sushi. Vel, det er klart at det er farlig på vestkanten av Oslo, men er det ikke litt spesielt:

Først roper to menn skjellsord mot de to, men ridder Aune i skinnende rustning langer ut fotballbeinet og treffer de to i baken. De tålte visstnok ikke smaken og gikk videre. Dermed trodde de to kunstnerne at siste strøk var tatt, men akk. Så kom en tredje mann:

– Han truet oss på livet begge to, og Marianne ble livredd. Selv ble jeg først bare veldig sint, men forsto at dette var alvorlig. Så jeg fikk ringt livvakten vår, mens han ringte flere av sine venner, forteller Sand til Fredriksstad Blad.

Det som har gjort at jeg har brukt så altfor mye av min tid på å gruble på denne saken er følgende setning i artikkelen:

«Kunstnerduoen forteller at den omtalte tredjeperson forsvant – angivelig for å hente hjelp – mens de to valgte å fortsette turen hjemover. Da ble de stanset av politiet.

– De ville høre vår versjon av saken, og slo seg til ro med vår forklaring. Så de lar oss gå, og anser seg som ferdige med saken, men vi vurderer å politianmelde dette, sier Aune, som synes det er uakseptabelt å bli sjikanert og angrepet på denne måten.»

Saken politiet ville høre deres versjon av er rumpesparket på de to første herrene. Men det ridder Sand vurderer å politianmelde er trusler på liv og helse.

Ja, ja, tenker nå jeg i mitt lille hode. WTF? De er nettopp blitt truet på livet, de støter på politiet like etter og så vurderer de å politianmelde forholdet. Den må de lenger ut på landet med.

Ridder Sand sier sågar on record at prinsessen hans ble livredd. Så hvorfor ikke forklare dette til politiet. Få det anmeldt. Hadde min prinsesse sagt hun var livredd, ville ikke skinnet i rustningen min blitt noe mindre om jeg ba politiet om hjelp. Eller?

Nei, dette oppleves som nok et pr-stunt fra Aulie og Sand. Det kan være at de har (i mine øyne og ører) har ropt ulv en gang for mye, men jeg tror rett og slett ikke på dere!

Og forresten; når man selger kunst verdt en million kroner, koster man ikke på seg drosje da?

Om MHJensen
Journalist og medienerd.

One Response to Jeg tror ikke på dere!

  1. Tilbaketråkk: Tweets that mention Jeg tror ikke på dere! « Mediamonster -- Topsy.com

Legg igjen en kommentar

