Takk, frøken Skavlan

Det er helt sikkert flott å være kjendis, men må man uttale seg om alt av den grunn?

Det var med stor entusiasme jeg åpnet VGs side 28 og 29 denne fredagen (også på nett). Jeg var litt trøtt, litt sur og rett og slett ikke helt der da kaffen skulle drikkes og arbeidsdagen diskuteres. Og der, over en dobbeltside forteller Jenny Skavlan om det å være sykmeldt.

Hun forteller at hun ikke er personen som låser seg inne og er deppa når hun er sykmeldt. Etter å ha skummet artikkelen noen ganger (bildene er fryktelig distraherende) er jeg fortsatt ikke sikker på om frøken Skavlan noensinne har vært sykmeldt. Selvfølgelige kan det også komme av min sedvanlige fredagsettermiddags-blindhet – du vet, den som venter på en kald øl etter arbeidstid.

«Jeg har aldri lange perioder med nedturer. Sånn er moren min også. Hun kan være frustrert i en halvtime, men så får hun det ut og legger det bak seg.» Shiiiiit. I fare for å fremstå nedlatende, men kjære deg, Jenny; å være frustrert er vel noe helt annet en å være deprimert – hvilket er en annen term du tar for deg i intervjuet som opprinnelig er gjort med Costume.

Det kan være at journalisten burde skjermet deg mot deg selv, for det er tross alt forskjell på to ukers sykmelding for musearm og langtidssykmelding for tunge depresjoner ispedd en dæsj suicidale tanker. Men jeg antar at journalisten – eventuelt desken kanskje er blitt blendet av bildene av en vakker ung kvinne i undertøy. Jeg vet jeg ble det.

Om MHJensen
Journalist og medienerd.

5 Responses to Takk, frøken Skavlan

  1. Minner om at saken også fikk stor oppmerksomhet på DB.no http://www.kjendis.no/2010/01/15/kjendis/jenny_skavlan/mote/9936652/
    Favorittbiten av saken er denne setningen:
    «Programleder Fredrik Skavlans niese har fått mye offentlig oppmerksomhet etter at hun slo gjennom i en reklame for pizza Grandiosa.»
    Klarer ikke å skjønne om det er ironi. Tror ikke det er det…

  2. Ble frustrert i litt mer enn en halvtime, men hun har rett i en ting hun godeste Jenny og det er at frisk luft gjør godt for den som er frustrert og oppgitt over idioti.

    Goe helg:)

  3. martinhjensen says:

    Helt klart. Intet slår frisk luft. Bare spør bergenserne. Men noen ganger er det kanskje greit å holde kjeft, selv om pappa er lege og mamma av og til er frustrert.

  4. Even says:

    Bærer du nag til VG? Det virker som du er ute etter å ta dem hele tiden

  5. martinhjensen says:

    Nei, Even, jeg bærer ikke nag til VG. Jeg synes VG er på mange måter en utmerket papiravis, og VG Nett en veldig bra nettavis. Dette er jo ikke VGs sak, egentlig. Saken kommer, som jeg har skrevet, fra bladet Henne. Hadde de lagt den ut på nett, ville jeg lenket til dem, med en henvisning til andre medier som har klippet den fra bladet.

Legg igjen en kommentar

