Hit, men ikke lenger

… jeg er da for pokker ikke en terrorist. Paranoide nyhetsorganisasjoner er morsomme.

News Corps hovedkvarter på Manhatten.

News Corps hovedkvarter på Manhattan.

Det er over 30 grader i metropolen og den lysluggede, noe naive, mediejournalisten raver rundt blant skyskrapere og gjemmer seg fra solen. Luften er varm nok der den ikke finner fram. Med et bredt smil rusler jeg forbi Times Square i retningen av Rockefeller Plaza. Føttene løfter kroppen hurtig over gatene for å klatre oppover avenyen. Og der, plutselig ble undertegnede mo i knærne.

Selvfølgelig var det ikke fysisk. Det var synet av hovedkvarteret til verdens sterkeste mann blikket som kommanderte knærne til å oppføre seg som om de var om bord på en skute midt i den perfekte storm. Ikke fordi at bygget er så spesielt flott, men jeg kunne selvsagt ikke la være å fotografere det. Spesielt fordi slike bilder er greie å ha til å illustrere et blogginnlegg. For jeg har ikke penger til å betale Scanpix hver gang jeg skal skrive om Murdoch.

Så jeg henter fotoapparatet opp fra bagen min, går inn på plazaen foran bygget for å ta froskeperspektiv av bygget. Men det skulle vise seg å være umulig.

Unnskyld, men det er ikke tillatt å ta bilder her, en høflig mann ser på undertegnede og lurer sikkert på hvorfor jeg svetter så ille mye.

– Hva? Hvorfor ikke?

Mannen bare trekker på skuldrene og mumler noe om privat eiendom.

– Men du kan stå på fortauet å ta bilder, det er greit, fortsetter han i en tone som kan minne om en stor unnskyldning.

I det aktuelle bygget sitter New York Post, Fox News, Fox Business Channel og et par andre mer eller mindre kjente merkevarer som MySpace (tror noen har hørt om dette nettstedet). Spesielt

Dermed ble bildene som det over. Skyskraper eller ei, det endte med et skilt. Og selvfølgelig lot Rupert være å vise seg. Pokker.

Om MHJensen
Journalist og medienerd.

4 Responses to Hit, men ikke lenger

  1. Christian says:

    Jeg har vært der inne, med kamera! Det var i jobbsammenheng, og det spørs om jeg kan publisere noen av bildene. Jeg så heller ikke Rupert.

  2. martinhjensen says:

    Pokker, omvisning og greier? Jeg spurte en resepsjonist om det var mulighet til omvisning i the Post eller Fox News, men da bare himlet hun med øynene som om jeg var verdens mest naive, og trolig dumme, person.

  3. tomerikthorsen says:

    Hehe, fikk et aldri så lite flashback nå. Var aldri inne, dog.

    http://twitpic.com/5ilbi

  4. martinhjensen says:

    He-he, ser du ikke kom nærmere enn fortauet ja. Rart at de er så ekstremt paranoide.

Legg igjen en kommentar

